راهنمای کامل مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت یکی از روش‌های جدید و در عین حال کارآمد برای جوانسازی پوست است. در این روش مواد مغذی و مورد نیاز پوست با استفاده از سوزن‌های مخصوص به ناحیه درم پوست وارد شده و در نتیجه باعث افزایش ترشح کلاژن و الاستین می‌شود که در جوانسازی نقش بسزایی دارند.

در این مقاله به صورت کلی به بررسی روش مزوتراپی صورت پرداخته و همچنین مزایا و عوارض ناشی از این روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

منظور از مزوتراپی صورت چیست؟

مزوتراپی صورت یکی از روش‌های جدید برای بهبود پوست و جلوگیری از فرآیند پیری صورت است که در سال‌های اخیر مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در روش مزوتراپی صورت مواد مختلفی همچون هیالورونیک اسید، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و سایر موادی که پوست صورت به ان نیاز دارد با استفاده از سوزن‌های مخصوص به ناحیه درم پوست تزریق می‌شود و به این ترتیب باعث جوانسازی پوست می‌شود.

مواد تزریق شده باعث افزایش عملکرد فیزیولوژیکی فیبروبلاست‌ها، که سلول‌های اصلی پوست و مسئول پیری هستند، می‌شوند. فیبروبلاست‌ها کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک تولید می‌کنند، اما ظرفیت تولید آن‌ها با افزایش سن کاهش می‌یابد. مواد تزریق شده در روش مزوتراپی صورت به بازسازی اجزای ‌سلولی کمک کرده و با آبرسانی فوق العاده موجب افزایش روشنایی و درخشندگی پوست می‌شوند. مزوتراپی صورت به اصلاح چین و چروک‌های سطحی، کمرنگ کردن لکه‌ها، روشن کردن پوست و غیره کمک می‌کند.

روش مزوتراپی صورت چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟

اما مزوتراپی چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟ به طور کلی سه عامل موجب جوانسازی صورت با استفاده از روش مزوتراپی می‌شود:

خود تزریق (یعنی وارد شدن سوزن به پوست) موجب تحریک فیزیکی یا تحریک مکانیکی پوست می‌شود. هنگام تزریق، سوزن‌های بسیار نازک به لایه‌های مختلف پوست وارد می‌شوند و به طور مستقیم بر بافت‌های زیرین پوست اثر می‌گذارند. این تحریک مکانیکی باعث بروز یک پاسخ التهابی خفیف در پوست می‌شود که به نوبه خود فرآیندهای ترمیم و بازسازی پوست را فعال می‌کند. این تحریک موجب افزایش گردش خون، بهبود تولید کلاژن و الاستین، و تقویت فعالیت سلول‌های پوستی می‌شود. نتیجه نهایی این فرآیندها، بهبود کیفیت پوست، افزایش سفتی و کشسانی، و کاهش چین و چروک‌ها است.

مواد تزریق شده به پوست به طور مستقیم بر لایه های پوست تاثیر گذاشته و با تغذیه آن‌ها موجب افزایش کیفیت پوست صورت می‌شوند. نفوذ مستقیم این مواد به لایه‌های عمیق‌تر پوست باعث می‌شود که ترکیبات موجود در محلول به طور مؤثرتر و سریع‌تر جذب شوند و تأثیرات خود را در سطح سلولی به نمایش بگذارند. با ورود مستقیم مواد فعال به ناحیه درمان، این روش می‌تواند به طور هدفمند به مشکلات خاص پوست مانند چین و چروک، خشکی پوست، و ناهنجاری‌های پوستی پرداخته و نتایج بهتری ارائه دهد.

این مقادیر کم و مکرر از مواد مغذی که در جلسات مختلف تزریق می‌شود باعث تحریک در سطح پوست می‌شود و در نتیجه پوست می‌تواند به طور مؤثرتری این مواد را جذب کند. با فعال‌سازی گیرنده‌های مختلف، مواد فعال به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کرده و تأثیرات خود را به بهترین نحو اعمال می‌کنند، که منجر به بهبود سریع‌تر و کامل‌تر کیفیت و سلامت پوست می‌شود.

مزایای مزوتراپی صورت چیست؟

مزایای مزوتراپی صورت

همان طور که اشاره شد مزوتراپی یکی از بهترین روش‌های حال حاضر برای جوانسازی صورت است. مزایای مزوتراپی صورت قابل توجه است که در ادامه به مهم ترین آن‌ها اشاره خواهد شد.

  • بهبود کشسانی پوست
  • روشن شدن پوست
  • آبرسانی عمیق پوست
  • کاهش چین و چروک‌های صورت
  • کاهش لکه‌های صورت

مراقبت‌های پس از مزوتراپی صورت

پس از مزوتراپی صورت لازم است که مراقبت‌های صورت گیرد تا اثرگذاری این روش افزایش یافته و ماندگاری آن نیز بیشتر شود. معمولا به بیماران توصیه می‌شود که از کرم ضدآفتاب با پوشش وسیع و با SPF 50 و همچنین کرم‌های ترمیم‌کننده استفاده کنند. همچنین معمولا توصیه می‌شود که تا چندین ساعت پس از مزوتراپی صورت، از شستن صورت خودداری شود.

عوارض مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت نیز همچون سایر روش‌های زیبایی دارای عوارضی است. هر چند این عوارض در بسیاری از افراد مشاهده نمی‌شود اما بهتر است که قبل از مراجعه برای مزوتراپی صورت نسبت به این موضوع آگاه بود. از جمله شایع‌ترین عوارض مزوتراپی صورت مشاهده شده در مزوتراپی صورت می‌توان به قرمز شدن، التهاب و کبودی اشاره کرد.

توصیه ما به شما این است که در صورت حساسیت نسبت به مواد تزریقی، بارداری و یا شیردهی از انجام مزوتراپی صورت خودداری کنید و یا این که حتما قبل از انجام مزوتراپی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

شما می‌توانید پس از جلسه مزوتراپی، به زندگی روزمره خود ادامه دهید. با این حال، پیشنهاد می‌کنیم که به مدت 24 ساعت از استخر یا سونا، قرارگیری در معرض نور خورشید و استفاده از لوازم آرایش خودداری کنید.

نتایج حاصل از مزوتراپی صورت چه زمانی قابل مشاهده است؟

یکی از سوالات رایج که به طور مکرر از ما پرسیده می‌شود این است که نتایج مزوتراپی چه زمانی شروع به نمایان شدن می‌کند. پاسخ این است که شما می‌توانید نتایج اولیه را بلافاصله پس از اولین جلسه مشاهده کنید. این ویژگی باعث می‌شود که مزوتراپی برای مناسبت‌های خاص مانند عروسی‌ها، مهمانی‌ها و تعطیلات بسیار مناسب باشد، زیرا تغییرات قابل توجهی در کیفیت پوست به سرعت قابل مشاهده است. با این حال، برای دستیابی به نتایج بهینه و پایدار، توصیه می‌شود که دوره درمانی خود را با حداقل 5 جلسه تکمیل کنید.

هزینه مزوتراپی صورت چقدر است؟

هزینه مزوتراپی صورت به عوامل مختلفی همچون میزان تخصص و تجربه پزشک، کیفیت مواد مورد استفاده و مکان جغرافیایی کلینیک بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه مزوتراپی صورت لازم است که با چند کلینیک تماس بگیرید و از میانگین هزینه مزوتراپی صورت اطلاع یابید. با این حال میانگین هزینه مزوتراپی صورت در پاییز 1403 حدودا بین 600  هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزارتومان متغیر است.

نتیجه گیری

همان طور که در طول مقاله بررسی شد مزوتراپی صورت یکی از روش‌های موثر برای جوانسازی پوست است. در این روش به دلیل تزریق مواد مغذی به لایه‌های پوست کلاژن سازی در پوست افزایش یافته و در نتیجه جوانسازی پوست را به همراه خواهد داشت. به طور کلی مزوتراپی صورت به دلیل آن که نتایج آن به سرعت قابل مشاهده است به افرادی که به دنبال یک روش جوانسازی صورت در کوتاه مدت هستند توصیه می‌شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را دنبال کنید

به منظور راهنمایی هر چه بهتر مشاوران ما فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم

"*" indicates required fields

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرم linkedin واتس آپ واتس آپ تلگرام