راهنمای کامل مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم

به دلیل نازک بودن پوست زیر چشم، این ناحیه مستعد ایجاد خطوط ریز و کاهش الاستیسیته است که می‌تواند منجر به ظاهر شدن حلقه‌های تیره و پف زیر چشم شود. با وجود اینکه درمان این ناحیه به دلیل نزدیکی به چشم و خطرات احتمالی دشوار است، مزوتراپی زیر چشم راهی ایمن و مؤثر برای روشن کردن ناحیه زیر چشم است. این روش در سال‌های اخیر به دلیل اثرگذاری سریع به یکی از روش‌های محبوب برای افراد تبدیل شده است. در این مقاله به بررسی کلی مزوتراپی زیر چشم، مزایا و معایب و هزینه مزوتراپی زیر چشم می‌پردازیم. اگر شما نیز به دنبال انجام مزوتراپی زیر چشم هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.

منظور از مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های رایج مورد استفاده در کلینیک‌های زیبایی است که برای تقویت پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزوتراپی زیر چشم نیز برای کاهش تیرگی‌های دور چشم و همچنین کاهش پف زیر چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. دراین روش مواد مختلفی همچون هیالورونیک اسید، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، آمینو اسیدها و غیره با استفاده از سوزن‌های مخصوص به ناحیه زیر چشم تزریق می‌شوند.

مزوتراپی زیر چشم توسط پزشک انجام می‌شود و معمولا حدودا 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

مزوتراپی زیر چشم چطور باعث جوانسازی می‌شود؟

در مزوتراپی زیر چشم مواد تزریقی با دقت فراوان انتخاب شده و به نواحی مشخصی از زیر چشم در جهت بهبود و جوانسازی پوست تزریق می‌شوند. این مواد تزریقی باعث افزایش گردش خون در ناحیه زیر چشم، تحریک تولید کلاژن سازی و آبرسانی به پوست می‌شود. در نتیجه این روش باعث کاهش چین و چروک‌های زیر چشم و روشن‌تر شدن این ناحیه می‌شود. همچنین جوانسازی ناحیه زیر چشم از دیگر مزایای مزوتراپی زیر چشم می‌باشد.

مزوتراپی زیر چشم چگونه انجام می‌شود؟

فرآیند انجام مزوتراپی زیر چشم بسیار کوتاه بوده و معمولا به سرعت انجام می‌شود. برای مزوتراپی زیر چشم در ابتدا لازم است که شما توسط پزشک معاینه شوید تا اطمینان حاصل کنید که این روش برای شما مناسب و تاثیرگذار است یا خیر. در این جلسه پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند و با توجه به شرایط شما کوکتل مزوتراپی مناسب را پیشنهاد می‌کند.

در روز مزوتراپی، ناحیه مورد نظر ضدعفونی می‌شود و ممکن است یک کرم مخصوص برای کاهش درد در ناحیه تزریق مورد استفاده قرار گیرد. سپس پزشک کوکتل مزوتراپی را با استفاده از سوزن‌های مخصوص به نواحی مشخصی از زیر چشم شما تزریق می‌کند. پس از انجام تزریق شما می‌توانید به انجام امور روزانه خود بپردازید.

مزایای مزوتراپی زیر چشم

مزایای مزوتراپی زیر جشم

مزوتراپی مزایای زیادی برای پوست به همراه دارد. این روش باعث درخشندگی بیشتر پوست شده و حلقه‌های تیره دور چشم شما را از بین می‌برد. همچنین، این روش باعث کاهش پف زیر چشم می‌شود و پوست زیر چشم را سفتتر می‌کند. در ادامه با مهم‌ترین مزایای مزوتراپی زیر چشم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • آبرسانی عمقی پوست
  • افزایش جریان خون
  • از بین برن تیرگی زیر چشم
  • کاهش پف زیر چشم
  • جوانسازی پوست
  • کاهش چین و چروک پوست

 مراقبت‌های بعد از مزوتراپی زیر چشم

پس از استفاده از این روش، بسیار مهم است که به توصیه‌های پزشک خود درباره مراقبت‌های بعد از درمان توجه کنید تا فرآیند بهبودی شما زودتر انجام شود. ممکن است بلافاصله پس از درمان، مقداری قرمزی، تورم یا کبودی در ناحیه تزریق تجربه کنید، اما این عوارض جانبی معمولاً در عرض چند روز برطرف می‌شوند. برای کمک به روند بهبودی، توصیه می‌شود که از لمس ناحیه تزریق خودداری شود و همچنین از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید و دمای بالا پرهیز کنید.

استفاده از کمپرس سرد و محصولات مراقبتی ملایم نیز می‌تواند به تسکین پوست و بهبود فرآیند بهبودی کمک کند. به یاد داشته باشید که فرآیند بهبودی هر فرد متفاوت است، بنابراین بهتر است حتما در این باره با پزشک معالج خود صحبت کنید و توصیه‌های وی را به خاطر بسپارید.

هزینه مزوتراپی زیر چشم چقدر است؟

هزینه مزوتراپی زیر چشم به عوامل مختلفی همچون شهر محل سکونت، کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید، کوکتل مزوتراپی مورد استفاده و غیره ستگی دارد و بنابراین نمی‌توان عدد ثابتی را برای آن در نظر گرفت. با این حال به طور معمول هزینه مزوتراپی زیر چشم بین 800 هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان متغیر است. برای اطلاع دقیق از هزینه مزوتراپی زیر چشم می‌توانید سایت کلینیک مورد نظر را چک کنید و یا با کلینیک تماس بگیرید.

آیا مزوتراپی زیر چشم درد دارد؟

خیر. سوزن‌های مورد استفاده برای مزوتراپی چشم بسیار کوچک هستند و به همین دلیل معمولا افراد شکایتی از درد آن ندارند

آیا مزوتراپی زیر چشم دائمی است؟

متأسفانه، نتایج مزوتراپی برای ناحیه چشم دائمی نیستند. با این حال، این نتایج برای مدت زمان قابل توجهی ماندگارند. پس از انجام کامل دوره مزوتراپی زیر چشم انتظار می‌رود که این ناحیه به مدت یک سال تا یک سال و نیم در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و تیرگی زیر چشم تا حد زیادی کاهش یابد.

آیا مزوتراپی زیر چشم خطرناک است؟

خیر. مزوتراپی زیر چشم خطری ندارد. البته توجه داشته باشید که برای انجام این کار بهتر است به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و مطمئن شوید که از کوکتل مزوتراپی مناسبی استفاده می‌شود تا خطری شما ر ا تهدید نکند.

پس از چند جلسه مزوتراپی زیر چشم تغییرات قابل مشاهده هستند؟

در برخی از موارد، حتی ممکن است بعد از یک جلسه درمان نیز نتایج مزوتراپی چشم را مشاهده کرد. با این حال زمان مشاهده نتایج در هر فرد متفاوت است. اما به طور معمول به 3 تا جلسه مزوتراپی برای مشاهده تغییرات نیاز است

مزوتراپی زیر چشم چه عوارضی دارد؟

مانند هر روش دیگری که برای امور زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرد، مزوتراپی زیر چشم نیز عوارضی دارد. از جمله شایع ترین اثرات جانبی قابل مشاهده در مزوتراپی چشم می‌توان به قرمز شدن ناحیه تزریق، کبودی، تورم و غیره اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که این اثرات معمولا در طی چند روز از بین می‌روند و نیاز به نگرانی نیست.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را دنبال کنید

به منظور راهنمایی هر چه بهتر مشاوران ما فرم زیر را پر کنید تا در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم

"*" indicates required fields

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرم linkedin واتس آپ واتس آپ تلگرام